15 produktów
Wybierz auto
Producenci
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
412,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310025
Ciśnienie robocze [bar]: 115
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
571,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
571,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV010
Ciężar [kg]: 2.07
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
505,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV293
443,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
443,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715521091
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
541,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
541,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 292,06 zł
04215146310018
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
911,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
911,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000644
Ciśnienie robocze [bar]: 122
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
909,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
909,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS01000103
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 096,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 096,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 409,59 zł
MEY5146310022
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
902,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
902,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9710
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
456,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVV007
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym, bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
311,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVV002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV033
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
342,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000132
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
979,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
979,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
04215146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
779,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
779,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO XC90 I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO XC90 I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO XC90 I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO XC90 I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO XC90 I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO XC90 I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.