40 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
695,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
695,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
453,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
356,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR109
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
590,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR191
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
476,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,57 zł
BGAPSP9601
448,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
448,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
295,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
295,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV152
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
293,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
293,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP096
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
322,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV282
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
277,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145101400
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
346,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
346,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000161
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
449,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000151
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
523,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAU015
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
256,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
251,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW CADDY pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW CADDY pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW CADDY są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW CADDY powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW CADDY z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW CADDY należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.