Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
11 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
49,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
430,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
430,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
348,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
348,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9005JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
274,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
274,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW7838
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
278,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
278,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479115035
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
370,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
370,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520149
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
380,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
380,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 61,91 zł
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041S
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
446,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
446,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAU015
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW CADDY III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW CADDY III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW CADDY III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW CADDY III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW CADDY III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW CADDY III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.