🔥Zgarnij 7% rabatu na wszystko z kodem: MEZCZYZNA7 🔥
58 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
49,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 115
Rozwiń więcej danych
300,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
300,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość połączeń: 2
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf
Rozwiń więcej danych
411,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
411,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 58,20 zł
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
547,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
547,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
259,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
259,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
805,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
805,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.84
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
296,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
296,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 127
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
732,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
732,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
406,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
406,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
287,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
287,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
276,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
276,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
402,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
402,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
782,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
782,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 405,90 zł
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
748,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
748,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 595,32 zł
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf
Ciężar netto [kg]: 1.8
385,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
385,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 57,01 zł
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
467,08
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
467,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 475,46 zł
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
326,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
326,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
370,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
370,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
353,52
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
353,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW PASSAT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW PASSAT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW PASSAT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW PASSAT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW PASSAT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW PASSAT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.