Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do VW PASSAT V (B5)

60 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego, Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
61,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
53,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 127, Tryb pracy: hydrauliczny, Rodzaj zaworu: zawór ograniczający cisnie...
746,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny
287,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 110, Typ pompy: pompa łopatkowa, Część nowa: 1, nie wymagany zwrot starej czę...
259,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica otworu [mm]: 50, Kierunek obrotó...
864,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koła pasowego wielofunkcyj...
228,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny
406,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 110, Typ pompy: pompa łopatkowa, Część nowa: 1, nie wymagany zwrot starej czę...
282,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 2, dla producentów przekładni kierowniczych: ZF, Ciężar netto [kg]: 2.5
Produkt kaucjonowany
58,20 zł
423,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: No, Ciśnienie [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koł...
543,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.84, Ciśnienie robocze [bar]: 100, Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek z...
295,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 90, Koła pasowe: bez koła pasowego, Artykuł uzupełniający / informacja uzupe�...
250,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie...
Produkt kaucjonowany
430,00 zł
606,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Ciśnienie robocze [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny
423,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie robocze [bar]: 110, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica otworu [mm]: 50, Kierunek obrotó...
972,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koła pasowego wielofunkcyj...
Produkt kaucjonowany
541,20 zł
799,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF
276,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: No, Ciśnienie [bar]: 105, Tryb pracy: hydrauliczny, Koła pasowe: bez koł...
523,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ZF, Ciśnienie robocze [bar]: 120, Tryb pracy: hydrauliczny
410,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Pompa wspomagania w samochodzie VW PASSAT V (B5) – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW PASSAT V (B5) pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

VW PASSAT V (B5) – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów VW PASSAT V (B5) pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW PASSAT V (B5) są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie VW PASSAT V (B5)?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW PASSAT V (B5) powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

VW PASSAT V (B5) – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie VW PASSAT V (B5) z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu VW PASSAT V (B5)?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW PASSAT V (B5) należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.