41 produktów
Wybierz auto
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,25
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
49,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
695,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
695,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
371,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
371,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
41,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9004JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
295,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
295,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100500
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
297,70
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
297,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000151
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
526,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
526,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
222,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JER174
Ograniczenia producenta: Trw
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
927,79
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
927,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 229,77 zł
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
502,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
502,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
DRI715520099
Ilość żeber: 1
Śr. koła pasowego [mm]: 98
Rozwiń więcej danych
351,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
351,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,47 zł
SKV10SKV282
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
280,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
280,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV152
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
340,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
340,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
319,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
319,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
0438PP078
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
284,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
284,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220103301
386,27
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
386,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104601
321,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
321,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW POLO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW POLO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW POLO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW POLO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW POLO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW POLO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.