43 produktów
Wybierz auto
53,72
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
36,29
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
36,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
245,95
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
194,24
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
1 207,46
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 207,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 2 129,40 zł
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
389,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
389,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
259,77
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
259,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
265,27
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
265,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
287,16
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
287,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 1
Śr. koła pasowego [mm]: 98
Rozwiń więcej danych
351,76
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
351,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,47 zł
269,16
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
278,85
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
278,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
402,66
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
402,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
617,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
617,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
355,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
355,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW POLO pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW POLO pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW POLO są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW POLO powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW POLO z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW POLO należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.