39 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
348,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
251,42
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
251,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
695,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
695,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100500
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
292,15
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
292,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145103800
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
385,19
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
385,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
295,49
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
295,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
243,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480060
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
259,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520099
Ilość żeber: 1
Śr. koła pasowego [mm]: 98
Rozwiń więcej danych
359,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,47 zł
0438PP078
Ograniczenia producenta: Saginaw
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
284,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
222,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JPR109
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
578,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
578,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
SKV10SKV152
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
292,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
326,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
250,13
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
250,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR912
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
565,40
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
565,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 456,88 zł
0510480064
297,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW POLO III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW POLO III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW POLO III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW POLO III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW POLO III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW POLO III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.