37 produktów
Wybierz auto
54,25
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
54,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
375,56
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
375,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310008
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
390,19
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
390,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44220103601
350,38
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
350,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB13211
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
533,40
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
533,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520099
Ilość żeber: 1
Śr. koła pasowego [mm]: 98
Rozwiń więcej danych
355,17
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
355,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,47 zł
0438PP096
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
325,97
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
325,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480064
267,85
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR191
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
465,02
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
465,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,57 zł
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
507,19
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
507,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
0510480060
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
262,29
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
262,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP113542
Ciśnienie robocze [bar]: 72
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
326,59
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
326,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
224,91
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
224,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44220103301
390,02
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
390,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
271,77
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
271,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450103101
341,60
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
341,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW POLO III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW POLO III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW POLO III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW POLO III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW POLO III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW POLO III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.