39 produktów
Wybierz auto
53,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
37,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
37,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV282
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
260,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
260,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
359,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW008
194,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
319,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
GENPI0155
Ograniczenia producenta: Zf - sag
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
502,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,09 zł
BOVB13211
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
484,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
484,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JER174
Ograniczenia producenta: Trw
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
927,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
927,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 229,77 zł
0438PP188
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
372,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
372,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680654
Ciężar [kg]: 1.75
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW007
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44220104301
269,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
269,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450103101
338,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
338,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9079JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310008
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
391,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW POLO III pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW POLO III pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW POLO III są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW POLO III powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW POLO III z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW POLO III należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.