52 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
372,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV075
Ciężar [kg]: 1.49
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
374,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310037
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
506,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310036
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
719,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
719,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV136
Ciężar [kg]: 2.37
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
498,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
YSPYSST067
513,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100300
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
746,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
746,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520265
Ograniczenia producenta: With hub
Ciśnienie [bar]: 125
Rozwiń więcej danych
396,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
396,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 185,91 zł
JPN90K9085JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
513,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9084JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
308,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480153
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar netto [kg]: 1.8
336,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480155
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
561,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
561,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW690061
Ciężar [kg]: 2.37
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
627,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
627,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9635
Ilość zębów: 23
Ograniczenia producenta: Kayaba
Rozwiń więcej danych
652,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
652,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP73100AS
Ilość zębów: 23
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
843,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
843,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW014
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
233,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44221763601
396,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
396,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW002
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER V pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW TRANSPORTER V pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW TRANSPORTER V są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW TRANSPORTER V powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW TRANSPORTER V z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW TRANSPORTER V należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.