89 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
372,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV075
Ciężar [kg]: 1.49
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
374,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010S
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
507,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310036
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
719,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
719,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310037
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
506,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
506,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
427,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680679
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
308,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
308,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW002
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA50080
Tryb pracy: Hydrauliczny
Dla producentów przekładni kierowniczych: Hitachi
587,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
587,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW7844
Ciężar [kg]: 1.7
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
236,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JPR543
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
664,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
664,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 677,08 zł
MAX480081
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
271,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
318,54
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
318,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
224,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV193
Ciężar [kg]: 2.18
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
594,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
594,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP007
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
255,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP026
302,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9625
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
382,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW TRANSPORTER pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW TRANSPORTER są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW TRANSPORTER powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW TRANSPORTER z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW TRANSPORTER należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.