106 produktów
Wybierz auto
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
295,98
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
295,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
384,75
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
384,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170910
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
678,09
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
678,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170911
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
763,41
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
763,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
254,00
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
254,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499202009
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 494
Rozwiń więcej danych
237,13
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
237,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,17
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
368,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190165
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,09
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8240
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
907,91
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
907,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
591,55
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
591,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3317
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
424,80
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
424,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1800
Długość [mm]: 496
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
490,94
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
490,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
474,76
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
474,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR006
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211R
436,36
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
436,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170504
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
509,20
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
509,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170505
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 508
Rozwiń więcej danych
509,20
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
509,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170648
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
321,97
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
321,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.