10 produktów
Wybierz auto
MAX492282
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,56
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
298,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201112
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
294,48
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
294,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492283
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
303,30
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
303,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492288
309,25
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
309,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492293
323,98
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
323,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449001
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
252,22
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
252,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205064
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
301,18
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
301,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471576
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
294,70
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
294,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205021
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
221,91
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
221,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP201111
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
339,10
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
339,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 E39, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 E39 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 E39 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 E39 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 E39, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 E39 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.