116 produktów
Wybierz auto
712,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
712,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
235,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492282
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
298,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
298,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
486,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
486,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 264,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
1 264,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 260,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
1 260,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM030
Długość [mm]: 901
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
399,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
399,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1615
Długość [mm]: 764
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
618,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
618,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182454
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 6.846
Rozwiń więcej danych
370,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
370,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
318,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
318,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
383,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
383,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM029
Długość [mm]: 606
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
330,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
330,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
361,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
361,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491894
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
314,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
314,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
979,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
979,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
727,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
727,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
744,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
744,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR485757
Długość [mm]: 572
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 37
Rozwiń więcej danych
385,22
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
385,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
812,30
zł/szt.
Kraków: czw. 13.03
U ciebie: czw. 13.03
812,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 96,06 zł
703,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
703,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.