33 produktów
Wybierz auto
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
689,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
689,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC8675
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
778,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
325,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52558
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
355,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
788,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
788,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
829,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
829,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP201109
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
344,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
344,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201108
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
419,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
419,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900128
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
619,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
619,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900129
Długość [mm]: 1432
1 252,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 252,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM043
Średnica [mm]: 27, 34
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
333,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
333,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM192
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR474247
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
296,11
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
296,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485516
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205091
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
307,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900132
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 043,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 043,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM003
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 644
Rozwiń więcej danych
422,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 E60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 E60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 E60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 E60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 E60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 E60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.