34 produktów
Wybierz auto
730,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
730,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
237,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
820,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
820,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 96,06 zł
MAX492289
Długość [mm]: 670
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
271,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
328,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8675
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
497,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182454
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 6.846
Rozwiń więcej danych
390,52
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
390,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52558
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
356,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205091
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
201,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
731,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
731,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
802,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
802,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
840,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
840,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
756,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
756,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
266,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
266,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM003
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 644
Rozwiń więcej danych
341,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5937
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
502,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492284
Długość [mm]: 680
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
284,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492291
Długość [mm]: 930
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
332,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492290
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
308,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174104
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
1 971,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 971,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 E60, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 E60 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 E60 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 E60 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 E60, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 E60 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.