33 produktów
Wybierz auto
721,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
721,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499205082
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
242,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
242,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
820,19
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
820,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 96,06 zł
0369VKJC8675
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
495,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
495,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492289
Długość [mm]: 670
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
271,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
271,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205073
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
370,25
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
370,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182454
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 6.846
Rozwiń więcej danych
370,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
370,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR474247
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5937
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
502,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
502,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
756,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
756,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
731,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
731,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNBM003
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 644
Rozwiń więcej danych
366,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
366,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201108
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
423,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
423,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM043
Średnica [mm]: 27, 34
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
317,84
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485516
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,12
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
292,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8674
Długość [mm]: 656
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
787,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
787,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492284
Długość [mm]: 680
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
284,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
284,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491894
Długość [mm]: 651
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
297,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
297,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492290
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
308,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 24.06
308,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 E61, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 E61 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 E61 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 E61 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 E61, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 E61 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.