45 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC1615
Długość [mm]: 764
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
601,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
601,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM030
Długość [mm]: 901
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
399,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
399,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 272,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 272,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 276,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 276,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWBM029
Długość [mm]: 606
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
328,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
328,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
303,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
989,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
989,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 161,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 161,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS0903R
604,75
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
604,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM175
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
470,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
470,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM176
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM047
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 630,11
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM046
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Częsć tylna
Rozwiń więcej danych
1 831,04
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 831,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901484
Długość całkowita [mm]: 1556
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
1 346,57
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 346,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1914F10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.99
Rozwiń więcej danych
1 377,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 377,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM099
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 816
Rozwiń więcej danych
548,81
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
548,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM045
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 336,44
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 336,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202056
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
464,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
464,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202057
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 7-biegowa
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
69,43
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
69,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900135
Długość [mm]: 1580
1 112,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 112,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 F10, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 F10 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 F10 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 F10 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 F10, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 F10 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.