36 produktów
Wybierz auto
NTYNWNBM004
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 730
Rozwiń więcej danych
326,76
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
326,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
340,02
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
340,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 282,84
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
1 282,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWBM029
Długość [mm]: 606
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
299,33
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
299,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 278,89
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
1 278,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWBM030
Długość [mm]: 901
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1615
Długość [mm]: 764
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
602,39
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
602,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5851
Długość [mm]: 863
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
564,86
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
564,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205112
Długość [mm]: 758
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
394,34
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
394,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205113
Długość [mm]: 811
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
380,46
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
380,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205115
Długość [mm]: 823
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
380,75
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
380,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492285
Długość [mm]: 764
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
321,72
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
321,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205112OL
Długość [mm]: 761
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
451,11
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
451,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM045
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 235,98
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 235,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492286
Długość [mm]: 818
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
398,52
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
398,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS32755
Strona zabudowy: Oś przednia
373,23
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
373,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205113OL
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
432,41
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
432,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM046
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Częsć tylna
Rozwiń więcej danych
1 058,22
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 058,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM047
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 183,22
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 183,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM101
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
357,18
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
357,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 5 F11, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 5 F11 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 5 F11 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 5 F11 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 5 F11, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 5 F11 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.