Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
17 produktów
Wybierz auto
0499205043
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
338,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
338,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900139
Długość [mm]: 808
617,92
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
617,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205043OL
Długość [mm]: 1023
Wymiar gwintu: M27x1,5
Rozwiń więcej danych
419,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
419,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491103
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
251,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
251,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491104
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
257,19
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
257,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305729
Długość [mm]: 1033
Wymiar gwintu: M27x1.5
Rozwiń więcej danych
1 024,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 024,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK50026
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
422,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
422,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM015
Długość [mm]: 670
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
284,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
284,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM016
Długość [mm]: 1054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM180
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
594,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM027
Długość [mm]: 809
579,10
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456582
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
267,38
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
267,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
428,44
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
428,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456581
Długość [mm]: 1020
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,14
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
292,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM179
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
579,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
579,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205052
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
287,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
287,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
948,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
948,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 7 G11/G12, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 7 G11/G12 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 7 G11/G12 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 7 G11/G12 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 7 G11/G12, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 7 G11/G12 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.