24 produktów
Wybierz auto
NTYNPWBM049
Długość [mm]: 554
407,50
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
407,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM050
Długość [mm]: 876
453,68
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
453,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM038
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
345,92
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM039
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość 1 [mm]: 1230
Rozwiń więcej danych
1 274,63
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
1 274,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM030
Długość [mm]: 1490
712,01
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
712,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
670,76
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
670,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
847,40
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
847,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
1 055,94
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
1 055,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
1 113,45
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
1 113,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
HAR482512
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
319,93
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
319,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM037
Średnica [mm]: 25
Średnica przegubu [mm]: 86
342,84
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
342,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8964
Długość [mm]: 624
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
767,75
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
767,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900124
Długość [mm]: 738
616,09
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
616,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
363,46
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
363,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM071
389,27
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
389,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM001
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 738
Rozwiń więcej danych
432,78
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
432,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205135
Typ skrzyni biegów: Mt/at
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
360,88
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
360,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
444,20
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
444,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900123
Długość [mm]: 1235
1 173,98
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
1 173,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM073
354,97
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW X1 E84, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW X1 E84 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW X1 E84 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW X1 E84 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW X1 E84, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW X1 E84 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.