79 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
738,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
738,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
454,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980084
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
328,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
826,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
826,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304428
Długość [mm]: 605.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
702,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
702,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWPL089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 570
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL139
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
327,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
327,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL042
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPPL001
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 444
Rozwiń więcej danych
133,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
133,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8275
Długość [mm]: 602
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
490,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8278
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
390,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR448997
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
236,44
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
236,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454283
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
235,02
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
235,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462537
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
244,38
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
244,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
281,59
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
281,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 952
Rozwiń więcej danych
364,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR468932
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
299,39
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
299,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ZAFIRA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.