31 produktów
Wybierz auto
490,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492626
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
307,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262134
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 599
Rozwiń więcej danych
338,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
338,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 098,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
1 098,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
737,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
737,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
511,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259443
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
262,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP262112
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
349,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
556,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
556,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4058
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
514,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
514,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
301,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV024
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
383,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
383,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
427,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
427,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
267,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 21.11
267,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
309,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.