26 produktów
Wybierz auto
510,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
510,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306815
Długość [mm]: 543
Wymiar gwintu: M10x1,5f
Rozwiń więcej danych
1 401,47
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
1 401,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4058
Długość [mm]: 1005
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
514,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
514,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV034
452,35
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV137
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
548,18
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV143
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV033
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
324,06
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
920,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
920,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
272,10
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
272,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
388,29
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV024
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
378,16
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV027
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183376
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 5.556
Rozwiń więcej danych
320,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
280,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4183
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
422,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO S60 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.