Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VOLVO S60 II

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
SKF
FEBEST
FEBI BILSTEIN
HART
MAXGEAR
Półoś napędowa GSP 203661

Długość [mm]: 953

Wymiar gwintu: M10

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

406,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

406,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-159

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 762

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

258,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-027

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

316,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-033

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

324,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-143

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

393,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

393,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1322

Długość [mm]: 750

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

446,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

446,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-157

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

401,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-044

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

463,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

463,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201129

Długość [mm]: 756

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

369,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

369,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 061

Długość [mm]: 762

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,33

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

263,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

452,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

452,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-137

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

548,18

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

548,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 259443

Długość [mm]: 528

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

262,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-VV-145

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

401,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 262109

Długość [mm]: 524

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

317,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4058

Długość [mm]: 1005

Wymiar gwintu: M10x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

514,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

514,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4183

Długość [mm]: 526

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

432,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VV-024

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

378,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST 2114-CB4LH

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 586

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

545,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

545,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST 2714-SZRH

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 10.925

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 076,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

1 076,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO S60 II

Wał napędowy w samochodzie VOLVO S60 II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VOLVO S60 II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO S60 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VOLVO S60 II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO S60 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VOLVO S60 II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO S60 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VOLVO S60 II

W pojazdach VOLVO S60 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO S60 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VOLVO S60 II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO S60 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.