Powiadom mnie o dostępności

Katalizatory samochodowe do BMW 3 E92

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 135, rura o śr. [mm]: 55.5, Łącznik rur: elastyczny, ...
309,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 145, rura o śr. [mm]: 60.5, Łącznik rur: elastyczny, ...
202,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Katalizator BMW 3 E92 – zasada działania

Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu BMW 3 E92 może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach BMW 3 E92 jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.

Katalizator BMW 3 E92 – budowa

Obudowa katalizatora do samochodu BMW 3 E92 ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.

Objawy awarii katalizatora w samochodach BMW 3 E92

Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem BMW 3 E92 z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.