Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Brak danych o pasujących pojazdach
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Olej silnikowy jest odpowiedzialny za smarowanie mechanicznych podzespołów silnika podczas pracy. Dzięki temu komponenty takie jak tłoki, wałki rozrządu, czy wał korbowy są w odpowiedni sposób zabezpieczone przed zatarciem i uszkodzeniem. Cienka warstwa oleju, nazywana filmem olejowym, pokrywa powierzchnię podzespołów, pozwalając im na płynny ruch od razu po rozpoczęciu pracy. Zanim jednak olej będzie w stanie zapewnić pełną ochronę silnika, należy odczekać, aż osiągnie on swoją temperaturę pracy. Olej silnikowy ulega zużyciu. Musi on nie tylko smarować elementy silnika, ale również oczyszczać je, chłodzić, a także chronić przed korozją. Dlatego konieczna jest regularna wymiana oleju. Unikanie wymiany oleju wiąże się z szybkim zużyciem podzespołów silnika takich jak rozrząd, a w skrajnym przypadku może doprowadzić do całkowitego zatarcia jednostki. Kontrolować należy nie tylko stan oleju, ale również jego poziom. Zbyt mała ilość oleju w silniku także prowadzi do kosztownych i czasochłonnych w usunięciu awarii.
Olej silnikowy SHELL 15W40RIMR4L5 to artykuł o numerze SHE15W40RIMR4L5. Jest to olej Mineralny. Jego klasa lepkości SAE to 15W-40. Kod EAN przypisany do produktu to 5011987026414.
Słowo "SHELL" pojawiło się w biznesie po raz pierwszy w 1891 r. jako firmowa nazwa nafty, eksportowanej przez Marcusa Samulea i jego firmę. Już 6 lat później stało się częścią nazwy "SHELL Transport&Trading Company", a w 1907 roku powstało Royal Dutch SHELL Group, z logotypem i nazwą, które znamy do dziś. SHELL to globalny potentat w zakresie produkcji, rafinacji i dystrybucji ropy naftowej i gazu, a także szeroko rozpoznawalna marka produktów chemicznych przeznaczonych dla przemysłu i motoryzacji. Obecnie firma jest głównym światowym dostawcą środków smarnych, dostarczającym wysokiej klasy oleje i smary do ponad stu krajów świata.
Brak danych o pasujących pojazdach