🔥 -7% na klocki i tarcze hamulcowe! Kod: HAMULCE7

Jakie auto do 20 tys. zł – używane modele warte uwagi

Jaki samochód kupić za 20 tysięcy złotych?

Wielu kierowców jako swój codzienny środek transportu wybiera używany samochód do 20 tys. zł. Dostępność kredytów i leasingów sprawiła, że na polskich drogach porusza się znacznie więcej nowych aut niż dawniej. Jednak używane modele wciąż cieszą się dużym powodzeniem – są bardziej przystępne nawet bez dodatkowej formy finansowania. Kwestia: „jakie auto do 20 tys. złotych wybrać”, pozostaje zatem powszechnym dylematem osób szukających samochodów rodzinnych, miejskich, a także sportowych. Jakie modele warto uwzględnić podczas wyboru, jeżeli nasz budżet to 20 tys. zł?

Auta do 20 tys. zł

Auto do 20 tys. złotych – o czym należy pamiętać przy wyborze?

Jeżeli zastanawiamy się, jaki samochód do 20 tys. zł wybrać, należy pamiętać o kosztach utrzymania pojazdu. Wlicza się w to nie tylko spalanie, ale także serwis i naprawy. Po zakupie samochodu używanego zaleca się wymienić w nim niezwłocznie olej silnikowy oraz filtry. Ponadto auto może wymagać pewnych poprawek mechanicznych. Do tego należy pamiętać o kosztach rejestracji samochodu. Dlatego nie warto wydawać na auto całego budżetu, którym dysponujemy – dobrze jest zachować około 15-20% kwoty na koszty pojawiające się po zakupie.

Przed zakupem warto porównać ceny części zamiennych do modeli, które bierzemy pod uwagę. Dobrze jest poznać orientacyjne koszty zakupu m.in. klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych, czy amortyzatorów. Ta wiedza pozwoli określić, czy wymiana zużytych elementów nie stanie zbyt dużym wydatkiem – części zamienne w autach marek premium, nawet w używanych modelach do 20 tys. zł, mogą być dosyć kosztowne.

Aby mieć pewność, że wybrany przez nas samochód do 20 tys. zł będzie możliwie bezawaryjny, warto sprawdzić dany egzemplarz na stacji diagnostycznej. Oczywiście nie ma co fatygować się na stację kontroli z każdym oglądanym autem, szczególnie jeżeli już podczas oględzin pojawiają się wątpliwości. Jednak samochód, który wydaje się dobrym wyborem i zamierzamy go kupić, dobrze jest wcześniej sprawdzić w serwisie, aby potwierdzić jego stan.

Jaki samochód do 20 tys. zł wybrać?

Wybór samochodów w kwocie 20 tys. zł jest dosyć szeroki – decyzję o zakupie konkretnego modelu należy oprzeć o to, w jaki sposób zamierzamy go użytkować. Przykładowo, silnik wysokoprężny może kusić niskim spalaniem. Diesel poruszający się wyłącznie w mieście jest jednak potencjalnie ryzykownym wyborem – niektóre awarie mogą być dosyć kosztowne. Z kolei na trasach zadbany diesel, nawet ze stosunkowo dużym przebiegiem, może odwdzięczyć się bezawaryjną jazdą jeszcze przez wiele kilometrów.

Podczas zakupu używanego auta do 20 tys. zł należy liczyć się z tym, że część sprzedawanych egzemplarzy jest w kiepskim stanie. Wybierając samochód najlepiej szukać jak najlepiej utrzymanego modelu, nawet jeżeli trzeba będzie przez to zrezygnować z bogatszych wersji wyposażenia. Niektóre auta mogą mieć w swojej historii poważniejsze wypadki, których skutki usunięto po kosztach – tak, aby tylko samochód się dobrze prezentował. W efekcie sprawność mechaniczna takiego auta może budzić wątpliwości, pomimo iż wygląda ono zachęcająco. Dlatego podczas wyboru należy kierować się przede wszystkim stanem pojazdu, a bogate wyposażenie i mocny silnik są kwestiami drugorzędnymi.

Osobowe i rodzinne auta do 20 tys. zł

Auta rodzinne do 20 tys. zł to przede wszystkim samochody w nadwoziu kombi i minivany, które zapewniają przestrzeń niezbędną dla rodziców, dzieci oraz bagaży. Samochody rodzinne muszą przy tym oferować odpowiedni komfort, gdyż często są wykorzystywane do wspólnych podróży.

Ford S-Max I

Szukając możliwie przestronnego auta rodzinnego do 20 tys. zł, warto wziąć pod uwagę model Ford S-Max pierwszej generacji. Występuje on w wersjach siedmioosobowych, więc może sprawdzić się również w nieco większych rodzinach. To samochód ceniony nie tylko za swoje obszerne wnętrze, ale również za przyjemność z użytkowania. Kierowcy wskazują, że pomimo swoich gabarytów auto oferuje bardzo dobrą charakterystykę prowadzenia oraz satysfakcję z jazdy.

Opel Zafira B

Opel Zafira B to kolejny minivan, który występuje w wersjach 7-osobowych. Auto bazuje na mniejszym modelu Astra. Zaletami Zafiry są przystępne koszty użytkowania. Szczególnie polecane są egzemplarze wyposażone w silnik 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Słabsze diesle o pojemności 1.7 l również są dosyć bezawaryjne, jednak auto może być wówczas trochę ociężałe. Mocniejsze diesle 1.9 o mocy 150 KM są z kolei uznawane za nieco bardziej awaryjne z uwagi na występujące czasem problemy z układem dolotowym.

Volvo V70

Budżet 20 tysięcy złotych pozwala na zakup rodzinnego kombi Volvo V70 – w tej kwocie można znaleźć nawet auta III generacji. Jednak jeżeli zdecydujemy się na Volvo V70 II, to możemy kupić auto znacznie lepiej wyposażone. Oprócz tego warto postawić na ten model ze względu na trwałe silniki – diesla 2.4 D5 gotowego na naprawdę duże przebiegi oraz benzynową jednostkę 2.5 T, która oferuje sporą moc oraz dobrze znosi pracę na LPG. Wśród problemów występujących w tym modelu wymienia się przede wszystkim awarie automatycznych skrzyń biegów oraz układu elektrycznego.

Volvo V70

Honda CR-V

Jeżeli zależy nam, aby rodzinny samochód do 20 tysięcy złotych dysponował napędem na cztery koła, to pod uwagę można wziąć Hondę CR-V drugiej generacji. To auto cenione za swoją bezawaryjność, wygodę oraz przestronne wnętrze. Benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów w połączeniu z instalacją LPG zapewni oszczędną jazdę. Jeżeli jednak zależy nam na dynamice, a samochód ma być użytkowany na trasach, to można rozważyć diesla o pojemności 2.2 litra.

Citroen C5 III

W kwocie poniżej 20 tys. zł można zdecydować się również na Citroena C5 trzeciej generacji. To samochód występujący w nadwoziach sedan oraz kombi, dlatego najlepiej sprawdzi się w rodzinach z maksymalnie dwójką dzieci. Jego niewątpliwą zaletą jest zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu podróżowanie staje się wyjątkowo komfortowe. Jeżeli chodzi o silniki, to polecane są przede wszystkim diesle HDI – zarówno jednostki o pojemności 1.6, jak i odmiany dwulitrowe. Diesle o większej pojemności mogą być trudno dostępne przy budżecie 20 tys. W przypadku jednostek benzynowych, warto postawić na silniki 1.8 oraz 2.0 – benzynowe 1.6 stwarzają wyższe ryzyko awarii.

Modele w nadwoziu hatchback do 20 tys. zł

Samochody do 20 tys. zł w nadwoziu hatchback są powszechnym wyborem do jazdy w mieście. Ich kompaktowe nadwozie sprawia, że dużo sprawniej manewruje się na ciasnych ulicach. Łatwiej również znaleźć miejsce do zaparkowania.

Honda Civic VIII

Dysponując kwotą 20 tys. zł na auto w nadwoziu hatchback, można zdecydować się na Hondę Civic VIII w wersji sprzed liftingu – do 2008 roku. Civic to kolejny model marki, który potwierdza niezawodność samochodów Honda. Auto, które z uwagi na swój wyjątkowy design otrzymało przydomek „UFO”, oferuje spory bagażnik i wytrzymałe silniki. Rozsądnym wyborem jest jednostka benzynowa 1..8 o mocy 140 KM. Wersje wyposażone w silnik 1.4 cechują się dosyć niską dynamiką jazdy. Dostępne są również diesle o pojemności 2.2 l, ale występują zdecydowanie rzadziej.

Fiat Bravo II

Niezwykle rozsądnym autem w kwocie do 20 tys. zł jest Fiat Bravo. Ten budżet zapewnia naprawdę szeroki wybór egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym. Szukając auta możliwie uniwersalnego, można rozważyć silniki 1.4 T-Jet o mocy 120 lub 150 KM. Zapewnią one odpowiednie parametry zarówno w mieście, jak i na trasie. Silnik 1.4 MultiAir 140 KM jest uznawany za niceo bardziej awaryjny. Do jazdy miejskiej nada się również wolnossąca odmiana 1.4 MPI o mocy 90 KM. Za stosunkowo bezawaryjne uznawane są także diesle MultiJet o pojemnościach 1.6, 1.9 oraz 2.0. Najmocniejsze odmiany wysokoprężne rozwijają aż 165 KM, więc mogą być wystarczająco skuteczne nawet na dalszych trasach.

Hyundai i30 I

Hyundai i30 pierwszej generacji również zapewnia szeroki wybór egzemplarzy dostępnych za mniej niż 20 tys. zł. Szukając auta z silnikiem benzynowym najrozsądniej wybrać wersję 1.6 o mocy 126 KM. W silnikach benzynowych należy jednak pamiętać o regularnych wymianach rozrządu. Alternatywą mogą być diesle CRDi wyposażone w łańcuch rozrządu. Najsłabsze wersje jednostek wysokoprężnych są pozbawione koła dwumasowego, co obniża ryzyko drogiej naprawy. Podczas oględzin egzemplarzy używanych warto zwrócić uwagę na korozję i stan zawieszenia.

Hyundai i30

Opel Astra J

Za mniej niż 20 tys. zł można kupić także Opla Astrę czwartej generacji. Jako najlepsze jednostki dostępne w tym modelu często wskazuje się benzynowe silniki 1,4 Turbo. Wśród diesli szczególnie polecane są jednostki dwulitrowe. Silniki wysokoprężne o pojemności 1.7 l dostępne w Astrze J uchodzą za dosyć przewidywalne podczas użytkowania. Lepiej unikać jednak najsłabszych diesli 1.3 l – są uznawane za awaryjne ze względu na rozrząd i filtr DPF, a ponadto oferują dosyć mało mocy.

Toyota Auris I

Toyota Auris to zwinny miejski hatchback, który cechuje się dosyć przestronnym wnętrzem i zaskakująco pojemnym bagażnikiem. W kwocie do 20 tys. zł nie ma co szukać wersji hybrydowej, ale silniki benzynowe montowane w Aurisie pierwszej generacji uchodzą za wyjątkowo bezawaryjne i dobrze współpracują z instalacją gazową. Wśród diesli jedynie silnik o pojemności 1.4 l uchodzi za rozsądny wybór. W dwulitrowych dieslach występują problemy z uszczelką głowicy, a silnik wysokoprężny o pojemności 2.2 l cechuje się wysokim spalaniem i może stwarzać problemy z układem oczyszczania spalin.

Sportowe auta do 20 tys. zł

Za 20 tys. zł można także szukać samochodu sportowego – również w tej kategorii wybór jest dosyć spory. Należy jednak pamiętać, że auta sportowe są szczególnie narażone na wypadki. Dlatego w ich przypadku wizyta na stacji diagnostycznej jest szczególnie zalecana przed zakupem.

Audi TT I

Pierwsza generacja Audi TT była samochodem przełomowym – jego wyjątkowe nadwozie zyskało wielu fanów, jak i przeciwników. Unikalny design Audi TT sprawił jednak, że dzisiaj auto rokuje na całkiem niezłego klasyka. W budżecie 20 tys. zł można wziąć pod uwagę samochód z silnikiem 1,8 T o mocy 150-180 KM. Mocniejsze wersje Audi TT w akceptowalnym stanie mogą być poza zasięgiem tej kwoty.

Toyota Celica VII

Mając do dyspozycji 20 tys. zł przeznaczone na zakup samochodu sportowego, warto rozważyć ostatnią generację modelu Toyota Celica. Design tego auta wciąż budzi zaciekawienie i przyciąga wzrok. Zakładany budżet pozwala nawet szukać najmocniejszej wersji o mocy 192 KM, która zapewnia całkiem przyjemne odczucia z prowadzenia. Poszukiwania odpowiednie egzemplarza mogą jednak wymagać nieco czasu. Alternatywą jest słabsza wersja rozwijająca 143 KM – w tym wypadku bez większego problemu da się znaleźć zadbany egzemplarz za mniej niż 20 tys. zł.

Toyota Celica

Hyundai Coupe

Hyundai Coupe to również model, który do dzisiaj może zachwycić swoim wyglądem. Jest więc naturalnie wartym uwagi autem sportowym za maksymalnie 20 tys. zł. Najrozsądniejszym wyborem w tym wypadku jest dwulitrowy silnik rozwijający 140 KM. Oczekując bardziej sportowych wrażeń, należy jednak uzbroić się w cierpliwość i poszukać wersji 2,7 l o mocy 167 KM. Będzie ona jednak zdecydowanie droższa w utrzymaniu. Najsłabszy dostępny silnik ma pojemność 1,6 i rozwija moc 105 KM, jest więc raczej zbyt słaby jak na auto sportowe.

Mercedes SLK R170

Mercedes SLK pierwszej generacji jest natomiast znakomitą propozycją dla osób, które za 20 tys. zł chcą kupić dwumiejscowy kabriolet. Auto wyposażono w sztywny dach, co daje mu niewątpliwą przewagę nad modelami wyposażonymi w dach z materiału – nie trzeba obawiać się pęknięć i przetarć. Model wykorzystuje silniki doładowane kompresorem, a w kwocie 20 tys. zł da się nawet znaleźć wersję 230 o mocy ponad 190 KM, która oferuje osiągi na całkiem niezłym poziomie.

BMW E46

BMW serii 3 E46 to samochód, który wielu kierowców wybiera przez wyjątkowe właściwości jezdne. Model często trafia jednak na mało doświadczonych kierowców, więc należy mieć się szczególnie na baczności podczas wyboru auta. Budżet 20 tys. zł pozwala wziąć pod uwagę egzemplarze wyposażone w silniki sześciocylindrowe – benzynowe o pojemności 2,5 litra i mocy 192 KM, a także trzylitrowe diesle o mocy 184 KM. Przy odrobinie szczęścia można znaleźć także benzynową odmianę 330i, która zapewnia 231 KM.