19 produktów
Nr art: 0510360074
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040119402
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042230919402
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040119400
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360168
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299919400
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB22278
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360170
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360162
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX360172
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX360161
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360169
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360163
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510360050
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360164
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360167
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360165
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360171
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Płyn chłodniczy, krążący w układzie chłodzenia samochodu FORD C-MAX II pozwala odprowadzić ciepło z silnika, zapobiegając tym samym przegrzaniu jednostki. Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury, odebranej z silnika, to jest skierowany do chłodnicy. Rozgrzany płyn przepływa przez użebrowanie chłodnicy samochodu FORD C-MAX II, gdzie zostaje schłodzony pędem powietrza. Następnie płyn chłodniczy jest ponownie skierowany w stronę jednostki, aby powtórzyć cykl schładzania.
Składniki płynu chłodniczego, stosowanego w aucie FORD C-MAX II, mają również chronić elementy układu przed korozją oraz odkładaniem się na nich kamienia. Z tego powodu regularna wymiana płynu chłodniczego jest tak ważna. Chociaż jego właściwości chłodzące mogą być zachowane nawet przez 10 lat, to funkcje ochronne nie utrzymują się tak długo. Dlatego wymiana płynu jest konieczna co w interwale od dwóch do pięciu lat, w zależności od technologii, jaką wykorzystuje płyn chłodniczy do zabezpieczenia układu.
Płyn chłodniczy, który utracił swoje właściwości ochronne, nie jest w stanie zabezpieczyć układu przed rdzą i odkładaniem się kamienia. W rezultacie w kanalikach chłodnicy pojawia się osad, który prowadzi do ich zatkania. Osad może również uszkodzić pompę wody, która nie będzie w stanie transportować płynu wewnątrz układu. Należy również kontrolować poziom płynu pomiędzy wymianami i na bieżąco uzupełniać jego niedobory za pomocą środka wytworzonego w tej samej technologii, co płyn znajdujący się aktualnie w układzie. Użycie wody do uzupełnienia płynu może zanadto rozrzedzić go, co grozi zamarznięciem i rozsadzeniem głowicy silnika.