3 produkty
Wybierz auto
046360111
Długość przewodu [mm]: 450
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
102,43
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
102,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 450
Ilość biegunów: 3
63,79
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
63,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0261231176
Zakres temperatury od [°c]: -40
Zakres temperatury do [°c]: 130
58,44
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
58,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie FIAT UNO powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie FIAT UNO, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów FIAT UNO. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach FIAT UNO jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.