Powiadom mnie o dostępności

Czujniki spalania stukowego do PEUGEOT 3008 I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

54,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
55,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 2
64,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
33,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
54,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
46,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
55,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Czujnik spalania stukowego – dlaczego jest tak ważny w samochodzie PEUGEOT 3008 I?

Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie PEUGEOT 3008 I powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.

Czujnik spalania stukowego PEUGEOT 3008 I – najważniejsze funkcje

Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie PEUGEOT 3008 I, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.

Gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego w aucie PEUGEOT 3008 I?

Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów PEUGEOT 3008 I. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach PEUGEOT 3008 I jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.