Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do LANCIA DELTA III

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: od bloku silnika do separatora oleju, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
33,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od bloku silnika do separatora oleju
32,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
483,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
64,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne, średnica wewnętrzna 1 [mm]: 16.5, Średnica wewnętrz...
28,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LANCIA

Przewód odmy olejowej w samochodzie LANCIA DELTA III – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie LANCIA DELTA III jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

LANCIA DELTA III – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie LANCIA DELTA III zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie LANCIA DELTA III może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie LANCIA DELTA III należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie LANCIA DELTA III

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie LANCIA DELTA III i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

LANCIA DELTA III – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu LANCIA DELTA III może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu LANCIA DELTA III zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie LANCIA DELTA III

Odma olejowa w samochodzie LANCIA DELTA III odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

LANCIA DELTA III – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie LANCIA DELTA III dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie LANCIA DELTA III, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.