21 produktów
Wybierz auto
VAIV302178
Dla numeru oe: 611 016 01 34
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
91,19
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
91,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,23
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
73,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP409281
68,76
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
68,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04490210064
Dla numeru oe: 601 016 0163
11,38
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
11,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55501
96,39
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
96,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
90,54
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
90,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRU0218042
Dla numeru oe: 111 018 0382
21,14
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
21,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA10946383
Ciężar [kg]: 0.004
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
14,00
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
14,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYSE00040
Dla numeru oe: 6460100762
234,76
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
234,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559120A
Zestaw pełny: 1
196,82
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
196,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559099A
71,68
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
71,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180626
Dla numeru oe: 646 010 0762
217,67
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
217,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRU0210030
Dla numeru oe: 646 010 0762
282,62
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
282,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATEMH529
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
52,83
zł/szt.
Kraków: czw. 13.02
U ciebie: czw. 13.02
52,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH540
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
12,34
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
12,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEA91629
Długość [mm]: 93.85
Szerokość [mm]: 153
103,79
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
103,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRU0210062
Dla numeru oe: 601 016 0381
11,46
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
11,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
82,70
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
82,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040146383
Ciężar [kg]: 0.004
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
13,13
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
13,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479409284
272,53
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
272,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W901/2/3/4/5, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.