32 produktów
Wybierz auto
FEB107372
Ciężar [kg]: 0.046
Zdjęcie producenta: 1
86,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR982650
18,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
18,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380160
Strona zabudowy: Od bloku silnika do separatora oleju
59,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
59,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
74,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA03680
Ciężar [kg]: 0.09
Masa [g]: 90
67,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380161
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju
102,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
102,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380165
Strona zabudowy: Od separatora oleju do zaworu (odpow. skrzyni korbowej), obudowa filtra powietrza
39,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
39,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
49,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 65
68,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
37,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
37,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
39,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
39,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH649
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
15,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH363
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
16,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
16,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH627
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
110,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
59,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 28.03
59,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH946
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
104,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
104,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0490223470
Masa [g]: 156
Wersja: Tubo sfiato aria
45,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
45,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
133,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
133,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
72,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
3RG82685
14,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
14,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie RENAULT CLIO jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie RENAULT CLIO zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie RENAULT CLIO może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie RENAULT CLIO należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie RENAULT CLIO i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu RENAULT CLIO może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu RENAULT CLIO zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie RENAULT CLIO odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie RENAULT CLIO dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie RENAULT CLIO, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.