51 produktów
Wybierz auto
FEB107208
Ciężar [kg]: 0.01
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
11,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
11,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
9,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
9,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040149184
Ciężar [kg]: 0.4
Zdjęcie producenta: 1
134,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
134,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 2
104,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
104,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479100290
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
9,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
9,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1112001300
9,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
9,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA09055
Ciężar [kg]: 0.106
38,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
38,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1111153800
20,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
20,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV24SKV609
Ciężar [kg]: 0.15
36,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
36,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028100
Dla numeru oe: 028103500, 069103500
Ciężar [kg]: 0.011
Rozwiń więcej danych
9,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
9,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR045390
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Ilość pierścieni uszczelniających: 2
19,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
19,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV100899
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 184
Rozwiń więcej danych
157,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
157,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102269
10,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
10,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040138773
Ciężar [kg]: 0.5
Zdjęcie producenta: 1
155,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
155,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559102A
Ilość połączeń: 2
110,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
110,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55995
35,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
35,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA30949184
Ciężar [kg]: 0.4
Zdjęcie producenta: 1
156,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
156,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028079
Dla numeru oe: 036103493bm
Ciężar [kg]: 0.052
Rozwiń więcej danych
45,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
45,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559100A
144,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
144,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV098
Ciężar [kg]: 0.53
150,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
150,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW LUPO jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW LUPO zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW LUPO może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW LUPO należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW LUPO i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW LUPO może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW LUPO zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW LUPO odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW LUPO dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW LUPO, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.