14 produktów
Wybierz auto
Nr art: MCA99154
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET2400984
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX180737
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX180744
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV54SKV139
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY11140360010
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GAT091395
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT61947
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA94436
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYGPPPE004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GAT090598
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GAT090122
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GAT090597
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0401103704
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Rura dolotu służy do doprowadzania zimnego powietrza do silnika. Jej rola jest niezwykle istotna – dzięki temu elementowi cały układ może bezpiecznie pracować. Dostarczanie zimnego powietrza powoduje zwiększenie jego stężenia w silniku, co z kolei przekłada się na poprawę osiągów jednostki napędowej.
Podczas wyboru rury dolotowej powietrza do auta PEUGEOT 5008 II należy zwracać uwagę na parametry tego elementu. Najważniejsze z nich to średnica wewnętrzna oraz długość, a także materiał wykonania rury. Najczęściej stosuje się części z metalowymi zbrojeniami, które zwiększają wytrzymałość, oraz z plastikową lub silikonową obudową – zastosowanie takich tworzyw poprawia elastyczność komponentu. Dostępne są również modele aluminiowe.
Problemy z rurą dolotu powietrza mogą oddziaływać na cały układ dolotowy. Objawy tego typu awarii mogą być trudne do określenia, jednak należy zwracać szczególną uwagę na: nierówną pracę silnika oraz znaczny spadek mocy silnika. Do tego wskazówką mogą być dziwne odgłosy słyszalne spod maski, niepokojące szumy i świsty głównie dochodzące z silnika. W przypadku wątpliwości należy wizualnie skontrolować stan przewodu dolotowego. Wszelkie usterki układu dolotowego są niebezpieczne, ponieważ mogą prowadzić do zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej oraz nadmiernego wzrostu ciśnienia, co z kolei zwiększa ryzyko uszkodzenia silnika.