Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice EGR do VW POLO V

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z...
840,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
384,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
584,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: elektryczny
177,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
329,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 210, Szerokość [mm]: 220, Głębokość [mm]: 170, Artykuł uzupełniający / inf...
945,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru artykułu: 88742
201,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z...
964,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z...
965,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Chłodnica EGR do samochodu VW POLO V – maksymalnie skuteczna recyrkulacja spalin

VW POLO V wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.

Działanie chłodnicy spalin w aucie VW POLO V

Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW POLO V są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.

Czym objawia się awaria chłodnicy EGR do VW POLO V

Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW POLO V. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.

Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW POLO V powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW POLO V warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.