9 produktów
Wybierz auto
PIE709720000
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
791,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
791,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR500061A
384,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
384,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 210
Szerokość [mm]: 220
Rozwiń więcej danych
1 047,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 047,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
215,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tryb pracy: Elektryczny
178,10
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
178,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV219
589,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE709720020
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
933,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
933,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE709720010
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
934,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
934,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
VW POLO V wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW POLO V są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW POLO V. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW POLO V powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW POLO V warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.