82 produktów
Wybierz auto
VDOS119445001Z
Kolor: Czarny
Ilość biegunów: 3
172,83
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
172,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
52,10
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
52,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Szary
Rozwiń więcej danych
73,78
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
73,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540232103064
97,57
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
97,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11030
Ilość podłączonych styków: 3
70,84
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
70,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11006
Ilość podłączonych styków: 3
62,42
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
62,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
66,14
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
66,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG064847223010
75,47
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
75,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
58,49
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
58,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550432A
Wysokość [mm]: 22
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
51,77
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
51,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR551462A
67,00
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
67,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR551396A
Ilość połączeń: 4
51,87
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
51,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
113,91
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
113,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953757
109,83
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
109,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
84,81
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
84,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550698A
Wysokość [mm]: 20
Ilość połączeń: 3
86,88
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
86,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY3148100003
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
64,36
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
64,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
80,45
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
80,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009168241
Ilość połączeń: 3
112,68
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
112,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042140148000005
Kolor: Szary
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Rozwiń więcej danych
58,74
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
58,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie MINI, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów MINI z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie MINI czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach MINI sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach MINI nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.