Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym (ssącym) do BMW X1 F48

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

99,94 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
122,90 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
92,22 zł

Dostawa na piątek, 31 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
109,60 zł

Dostawa na poniedziałek, 3 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
133,17 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
93,60 zł
93,60 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym samochodu BMW X1 F48

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak BMW X1 F48. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.

BMW X1 F48 – lokalizacja czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym

W samochodzie BMW X1 F48, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.

Objawy awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym w samochodzie BMW X1 F48

Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.