87 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0382DAP0117
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0382DAP0116
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396PS10197
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540261230058
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMCT009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 034593136
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540261230135
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550133A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040137740
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510210196
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA82145E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB176516
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AUT150074410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET0906073
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAC103241
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAE15075
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046315134
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMBM004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECMCT010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0428103080
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak CITROËN C5 III. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie CITROËN C5 III, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.