4 produkty
Wybierz auto
NTYNZSMS002S
Wysokość [mm]: 84
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
807,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
807,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV91500M
Wysokość [mm]: 84
Średnica wewnętrzna [mm]: 41
Rozwiń więcej danych
1 671,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 671,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEMBFD001
3 704,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
3 704,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411023210
Liczba śrub: 7
116,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu MITSUBISHI PAJERO IV, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu MITSUBISHI PAJERO IV. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.