4 produkty
Wybierz auto
LUK415073109
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Ilość zębów: 136
Rozwiń więcej danych
916,83
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
916,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415025509
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 553,22
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
1 553,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415040010
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 518,84
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
1 518,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415050110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 136
Rozwiń więcej danych
869,91
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
869,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu RENAULT CLIO IV, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu RENAULT CLIO IV. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.