7 produktów
Wybierz auto
SAC6284600775
Specyfikacje asortymentowa: Gotowy do montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
135,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
135,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0986486175
200,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
200,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30252
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
128,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
128,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP120134
Strona zabudowy: Siłownik dociskacza sprzęgła
Wysokość [mm]: 9.7
Rozwiń więcej danych
10,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
10,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELLM80739
Otwór o śr [mm]: 16
Wymiar gwintu: Plug in
125,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
125,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL550202
Materiał: Tworzywo sztuczne
211,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
211,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL804944
Ciężar [kg]: 0.22
Gwintowana złączka: 12x9
Rozwiń więcej danych
240,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
240,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że VW POLO VI jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW POLO VI są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW POLO VI zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW POLO VI, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.