Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
7 produktów
Wybierz auto
Specyfikacje asortymentowa: Gotowy do montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
136,31
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
136,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
130,01
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
130,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
106,92
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
106,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Siłownik dociskacza sprzęgła
Wysokość [mm]: 9.7
Rozwiń więcej danych
10,55
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
10,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Otwór o śr [mm]: 16
Wymiar gwintu: Plug in
127,17
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
127,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.22
Gwintowana złączka: 12x9
Rozwiń więcej danych
245,71
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
245,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
207,75
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
207,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że VW POLO VI jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW POLO VI są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW POLO VI zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW POLO VI, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.