10 produktów
Wybierz auto
03563000950099
Średnica [mm]: 220
578,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
578,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623356000
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
746,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
746,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL855109
Ciężar [kg]: 13.97
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 201,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
2 201,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK622347900
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
1 220,48
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
1 220,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK602002500
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
1 627,74
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
1 627,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
2 661,59
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
2 661,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL834619
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 24,3 x 21,8
Rozwiń więcej danych
872,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
872,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950105
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
549,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
549,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL832608
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 22,2 x 20,3
Rozwiń więcej danych
695,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
695,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000970069
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 228
568,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
568,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW POLO VI jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW POLO VI musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW POLO VI sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW POLO VI zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW POLO VI ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.