Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
12 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 220
578,36
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
578,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
719,55
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
719,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 24,3 x 21,8
Rozwiń więcej danych
883,18
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
883,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 13.97
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 201,35
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
2 201,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
1 644,99
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
1 644,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
549,03
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
549,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 228
568,60
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
568,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tuleją prowadzącą, z dźwignią wysprzęglika, z łożyskiem oporowym
544,51
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
544,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
1 220,48
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 220,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 18.08
Rozwiń więcej danych
2 533,27
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
2 533,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 22,2 x 20,3
Rozwiń więcej danych
695,57
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
695,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 050,57
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
1 050,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW POLO VI jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW POLO VI musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW POLO VI sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW POLO VI zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW POLO VI ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.