Powiadom mnie o dostępności

Siłowniki sprzęgła do VW GOLF I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

183,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 22.2, System hamulcowy: FAG
33,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 23, System hamulcowy: Ate/Fag
32,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Siłownik sprzęgła w samochodzie VW GOLF I – funkcja podzespołu

Siłownik sprzęgła to istotny element układu sprzęgła w samochodzie VW GOLF I. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła, tłoczek pompy sprzęgła zostaje przesunięty, wytwarzając ciśnienie. Pod jego wpływem, płyn hydrauliczny wypycha siłownik sprzęgła, który inicjuje wysprzęglenie, czyli przesunięcie tarczy sprzęgła i rozłączenie napędu. Wówczas możliwa jest bezpieczna zmiana biegu. Z racji swojej funkcji, siłownik sprzęgła nazywany bywa wysprzęglikiem.

VW GOLF I – objawy awarii siłownika sprzęgła

Zużycie siłownika sprzęgła w samochodzie VW GOLF I oznacza postępujące problemy z wysprzęglaniem, które kierowca odczuwa jako utrudnioną zmianę biegów. Kiedy wybór biegów staje się coraz trudniejszy i trzeba wrzucać je niemal „na siłę”, prawdopodobną przyczyną może być właśnie usterka siłownika sprzęgła.

Naprawa awarii siłownika sprzęgła w samochodzie VW GOLF I

Próby regeneracji zużytego siłownika sprzęgła w samochodzie VW GOLF I zazwyczaj nie przynoszą długotrwałych rezultatów. Eksperci zalecają zatem jego wymianę na nowy podzespół. Na szczęście w przypadku samochodu VW GOLF I, część ta jest dostępna nie tylko w pełnych zestawach sprzęgłowych, ale także jako osobny element.