33 produktów
Wybierz auto
SAC3000951664
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 190
230,21
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
230,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADV183004
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 3.782
Rozwiń więcej danych
228,25
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
228,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
218,37
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
218,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350801184
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 20,1 x 18,27
Rozwiń więcej danych
457,55
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
457,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350801437
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 20,1 x 18,27
Rozwiń więcej danych
476,00
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
476,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADV183011
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 4.19
Rozwiń więcej danych
303,94
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
303,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339621133109
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
415,81
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
415,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAW954351
Profil piasty: 20,5 x 24
Parametr: M 210x
Rozwiń więcej danych
261,04
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
261,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO10S9047OYO
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 190
199,98
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
199,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP109208
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
360,84
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
360,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJK30010701
215,05
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
215,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJK30011601
261,47
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
261,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
491,91
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
491,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339620007806
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
298,75
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
298,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
336,55
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
336,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438KC037
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
230,51
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
230,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1130401210
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
233,33
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
233,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1130401610
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
389,95
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
389,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1130416110
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
400,56
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
400,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
338,47
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
338,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW GOLF I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW GOLF I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW GOLF I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW GOLF I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW GOLF I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.