33 produktów
Wybierz auto
SAC3000951664
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 190
230,21
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
230,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
515,34
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
515,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADV183004
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 3.782
Rozwiń więcej danych
224,34
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
224,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
336,55
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
336,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100303
Profil piasty: 18,3x20,7 - 24n
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438KC045
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
240,67
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
240,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350801184
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 20,1 x 18,27
Rozwiń więcej danych
457,55
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
457,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO10S9047OYO
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 190
199,98
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
199,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350801437
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 20,1 x 18,27
Rozwiń więcej danych
476,00
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
476,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
248,54
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
248,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJK30010701
215,05
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
215,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJK30011601
261,47
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
261,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100370
Profil piasty: 18,3x20,7 - 24n
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
240,27
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
240,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
345,25
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
345,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1130401610
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
385,65
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
385,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1130416110
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
399,70
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
399,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP109208
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
373,62
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
373,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAW958531
Profil piasty: 20,5 x 24
Parametr: M 210x
Rozwiń więcej danych
372,17
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
372,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
212,06
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
212,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339620007806
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
295,12
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
295,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW GOLF I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW GOLF I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW GOLF I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW GOLF I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW GOLF I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.