32 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 190
228,00
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
228,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 3.782
Rozwiń więcej danych
224,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
224,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 20,1 x 18,27
Rozwiń więcej danych
391,94
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
391,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 20,5 x 24
Parametr: M 210x
Rozwiń więcej danych
258,27
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
258,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
402,88
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
402,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
370,03
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
370,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
212,98
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
212,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Profil piasty: 18,3x20,7 - 24n
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
348,49
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
348,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
386,50
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
386,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
341,21
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
341,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
210,02
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
210,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
194,74
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
194,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 18x20
Rozwiń więcej danych
487,18
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
487,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 20,5 x 24
Parametr: M 210x
Rozwiń więcej danych
368,60
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
368,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 20,5 x 24
Parametr: M 190x
Rozwiń więcej danych
250,43
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
250,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
332,06
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
332,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 210
Rozwiń więcej danych
246,15
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
246,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
258,95
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
258,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
314,81
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
314,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW GOLF I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW GOLF I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW GOLF I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW GOLF I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW GOLF I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.