6 produktów
Wybierz auto
03561862348031
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,3x26,3-23n
Rozwiń więcej danych
240,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
240,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339324011710
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
218,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
218,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADF123103
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 1.715
Rozwiń więcej danych
152,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
152,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADF123105
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 1.681
Rozwiń więcej danych
194,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
194,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
167,01
zł/szt.
Kraków: czw. 13.03
U ciebie: czw. 13.03
167,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1862347131
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
265,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.03
265,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach FORD TRANSIT to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach FORD TRANSIT jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach FORD TRANSIT to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie FORD TRANSIT z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.