close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Tarcze sprzęgła do MITSUBISHI PAJERO III

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 23

Ciężar [kg]: 1.54

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,17

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: pon. 07.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pon. 07.04

227,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.001

Średnica wewnętrzna [mm]: 143

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,55

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pt. 04.04

250,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość zębów: 23

Profil piasty: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

178,82

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: pon. 07.04

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pon. 07.04

178,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do MITSUBISHI PAJERO III

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie MITSUBISHI PAJERO III?

Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO III to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach MITSUBISHI PAJERO III?

Tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO III jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO III to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach MITSUBISHI PAJERO III się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MITSUBISHI PAJERO III z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.