58 produktów
Wybierz auto
0516112693
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Profil piasty: 23,2x26,2 - 23n
Rozwiń więcej danych
377,98
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
377,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT114693
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Profil piasty: 23,2x26,2 - 23n
Rozwiń więcej danych
749,06
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
749,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0411132580
Profil piasty: 26x23-23n
Średnica [mm]: 252
564,23
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
564,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
483,33
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
483,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAW961681CSC
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
649,36
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
649,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
761,07
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
761,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350828509
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,2 x 26,2
Rozwiń więcej danych
663,23
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
663,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 287,25
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 287,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951910
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
773,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
773,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000970078
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
652,65
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
652,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
701,14
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
701,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
971,33
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
971,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
429,81
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
429,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0563JT1093024
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 254
Rozwiń więcej danych
528,58
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
528,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
486,02
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
486,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
562,93
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
562,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
BECHK7785
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26 x 23.2
Rozwiń więcej danych
509,26
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
509,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
BECHKR1001
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26 x 23.2
Rozwiń więcej danych
540,56
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
540,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BECHKT1218
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 240
559,02
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
559,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339625301500
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
714,43
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
714,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD TRANSIT V jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD TRANSIT V musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD TRANSIT V sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD TRANSIT V zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD TRANSIT V ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.