59 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Profil piasty: 23,2x26,2 - 23n
Rozwiń więcej danych
374,34
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
374,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 10.434
Średnica zewnętrzna [mm]: 258
Rozwiń więcej danych
920,66
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
920,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 260
Rozwiń więcej danych
931,69
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
931,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
651,07
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
651,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym
Rozwiń więcej danych
923,33
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
923,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
617,11
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
617,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 26x23-23n
Średnica [mm]: 252
478,39
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
478,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica zewnętrzna [mm]: 254
Rozwiń więcej danych
837,33
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
837,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 25,4 x 23
Parametr: D 254
Rozwiń więcej danych
753,75
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
753,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 252
Rozwiń więcej danych
466,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
466,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 254
Rozwiń więcej danych
412,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
412,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 260
Rozwiń więcej danych
667,18
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
667,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 25,4 x 23
Parametr: D 254
Rozwiń więcej danych
478,68
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
478,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
643,11
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
643,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Profil piasty: 23,2x26,2 - 23n
Rozwiń więcej danych
741,86
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
741,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 254
Rozwiń więcej danych
507,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
507,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23x26-23n
Średnica [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
441,29
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
441,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23x26-23n
Średnica [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
322,16
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
322,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26
Rozwiń więcej danych
480,59
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
480,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica zewnętrzna [mm]: 254
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
343,69
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
343,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD TRANSIT V jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD TRANSIT V musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD TRANSIT V sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD TRANSIT V zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD TRANSIT V ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.