8 produktów
Wybierz auto
SAC3000950974
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
741,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
741,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
RYMJT1861
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23.3x26.3
Rozwiń więcej danych
734,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
734,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100822
Średnica [mm]: 240
Wyposażenie sprzęgła: Lozysko, tarcza, docisk
429,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339626311100
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
972,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
972,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624390900
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
700,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
700,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000951628
Średnica [mm]: 260
816,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
816,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000951662
Średnica [mm]: 260
733,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
733,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339626310700
Średnica [mm]: 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
907,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
907,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 6 III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 6 III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 6 III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 6 III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 6 III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.