Powiadom mnie o dostępności

Czujniki kąta skrętu do VW PASSAT VI (B6)

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.025, Ilość połączeń: 10, Zdjęcie producenta: 1
238,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 10, Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
196,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 10
184,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 8
133,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Czujnik kąta skrętu w samochodzie VW PASSAT VI (B6)

Samochód VW PASSAT VI (B6) wyposażony jest w systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Systemy te pobierają wiele informacji z czujników. Jednym z nich jest czujnik kąta skrętu kierownicy. Informacje dotyczące aktualnej wartości wychylenia kierownicy potrzebne są m.in. do regulowania pracy systemu kontroli trakcji. W samochodach posiadających bogate wyposażenie dodatkowe, informacje przekazywane przez czujnik kąta skrętu kierownicy wykorzystywane są także przez tempomat aktywny lub system doświetlania zakrętów.

VW PASSAT VI (B6) – objawy awarii czujnika kąta skrętu

Czujnik kąta skrętu w samochodzie VW PASSAT VI (B6) jest elementem elektronicznym, który w sporadycznych przypadkach może ulegać awariom. Jego nieprawidłowe działanie ma zwykle negatywny wpływ na pracę systemów wspomagających hamowanie oraz zapewniających kontrolę trakcji, takich jak ESP, ASR czy ABS. Niestety uszkodzony czujnik zazwyczaj nie generuje jednoznacznych objawów, dlatego ustalenie jego niesprawności wymaga przeprowadzenia diagnostyki komputerowej.

Jak wymienić czujnik kąta skrętu kierownicy w samochodzie VW PASSAT VI (B6)?

W samochodzie VW PASSAT VI (B6) czujnika kąta skrętu należy szukać na kolumnie kierownicy. Należy zdjąć jej obudowę, zlokalizować czujnik i odłączyć od instalacji pojazdu. Warto sprawdzić okablowanie, gdyż jego stan może być przyczyną awarii. Po podpięciu nowego czujnika konieczna może okazać się jego kalibracja, przeprowadzana za pomocą komputera diagnostycznego lub podczas jazdy próbnej.