32 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY5146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
415,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
339,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 31.07
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7146310008
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
320,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9055JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
335,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480065
Tryb pracy: Hydrauliczny
281,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520097
Profil piasty: Triangle
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Rozwiń więcej danych
322,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 29,53 zł
SKV10SKV165
Ciężar [kg]: 1.76
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
279,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 31.07
279,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44221767801
268,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 31.07
268,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
224,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN90K9056JPN
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
269,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR259
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
483,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
SKV10SKV256
Ciężar [kg]: 1.81
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
293,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW009
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
194,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 31.07
194,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW013
193,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0438PP116
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
337,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9057JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 130
Rozwiń więcej danych
268,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT ALHAMBRA I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT ALHAMBRA I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT ALHAMBRA I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT ALHAMBRA I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT ALHAMBRA I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.