13 produktów
Wybierz auto
MAX480049
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
291,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.622
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
414,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWAU017
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
233,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP115329
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
360,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680150
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
304,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
304,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9007JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
310,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
252,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000518
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
869,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
869,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0120
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
394,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
394,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV100575
Ograniczenia producenta: Zf
Długość [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
790,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
790,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS01000488
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
670,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
670,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 595,32 zł
0438PP168
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
318,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV233
Ciężar [kg]: 1.82
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
320,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT EXEO ST pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT EXEO ST pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT EXEO ST są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT EXEO ST powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT EXEO ST z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT EXEO ST należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.