34 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,73
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
49,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
275,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680611
Ciśnienie [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
281,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
41,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359000171
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
491,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
800,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
800,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB13212
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
573,25
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
573,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP0100
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
363,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
451,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
345,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
248,34
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
248,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRI715520149
Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
376,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 61,91 zł
VIJ41450104401
371,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9004JPN
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
298,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9005JPN
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
282,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV018
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
332,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100900
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
405,64
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
405,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479115035
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
342,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR908
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
549,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
549,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 640,01 zł
0354KS01000481
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
814,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
814,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 947,10 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SEAT LEON I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SEAT LEON I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SEAT LEON I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SEAT LEON I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SEAT LEON I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SEAT LEON I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.