50 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479115035
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
337,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
37,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
37,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
346,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359000171
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
513,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
41,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
422,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW008
194,24
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW016
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
183,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
183,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYPW7838
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
223,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359000151
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
534,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
534,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041S
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
433,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1145100500
Ograniczenia producenta: Zf-saginaw
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
287,16
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
287,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR109
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
569,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
569,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR191
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
435,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
435,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW GOLF IV pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW GOLF IV pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW GOLF IV są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW GOLF IV powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW GOLF IV z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW GOLF IV należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.